21 Eylül 2008 Pazar

RAMAZAN GEZMELERİ

Bu seneki Ramazan gezilerimiz biraz geç başladı.Sebebi herhalde çocuklarla beraber öğlenci olmamız ve onları bırakacak kimse olmaması.Allahtan annem bu hafta yazlıktan geldi de çarşamba günü eşimle bir kaçamak yapabildik ve Sultanahmet'e gittik. Öyle özlemişim ki ne zamandır başbaşa bir yerlere gitmemiştik. Bir güzel iftar ettikten sonra gezindik ve çok hevesle beklediğim kitap fuarına geçtik hemen.Kitap fiyatlarının pahalılığından dolayı ancak dört kitap alabildim ama yine de değdi tabii.Gerçi aynı hızla eve döndük 21:25'te evdeydik ama olsun güzel bir akşamdı Allah'a şükür.


Bu Ramazan'ki ikinci davetimiz perşembe günü Aysel halamınkiydi.Çok güzel bir sofra hazırlamıştı ve tam 14 kişiydik ama o telaşta başka resim çekemedim. Sadece halamın İran kedisi Tontik ve çocukları çekebildim. Zavallıcığa hiç rahat vermediler.Bütün gece Aslı İkbal halamın kızı Merve(21), Alperen de Aysel halamın oğulları İbrahim ve Burak'la(15-17) vakit geçirdi.Sağ olsunlar hepsi birbirlerini çok severler.

Cumartesi kışlık evde geçirdiğimiz ilk tatil günüydü, biz de biraz parka gittik sonra bize yakın oturan akrabamız Asiye ablaya uğradık kızları çocuklarımın da arkadaşı , hasret giderdiler bir güzel oynadılar.


Cumartesi akşamı da iftara Arif dayımlara davetliydik, Acıbadem'e geçtik. Kızları Zeynep ve Bilge ile çok güzel vakit geçirdik. Dayımın sert duruşu ve konuşmalarından Alperen biraz çekinse de Aslı hiç umursamadı. Dayımla çok iyi anlaştı.
Ayrıca ilk defa yeme şansına sahip olduğum Hünkar Beğendi yemeğini yapan yengeme de bana yeni bir lezzet daha kazandırdığı için çok teşekkür ediyorum.


Geldik pazar gününe...
Bugün de büyük görümcem Sevim halamıza davetliydik.(Güngören'e) Önce Fatih'ten kayınvaldemleri aldık.Bu arada Alperen'i babası traş ettirdi, ben de Hırka-i Şerif'e gittim. Sonra hepberaber yola çıkıp erkenden vardık.Tabii gene o güzel sofranın resmini çekmeyi unuttum, kısmete yine 14 kişiydik.Ben de eve gelince Aslı'nın resmini çektim. Çok güzel başlayan davet Alperen'in kendisini kötü hissetmeye başlamasıyla benim için en azından biraz neşesini kaybetmeye başladı.18:45'ten 20:45'e kadar yani oradan ayrılana kadar uyudu. Herşey yine çok güzeldi; yemekler, sofra,ortam, sohbet... ama her güzelliğin bir bitişi var. Hele de ertesi gün okul varsa biraz daha erken bitiyor.



Güzel oğlum günü hasta bitirdi, eve gelirgelmez düştü yattı zaten uyuyordu da karnı açtı, zorla biraz süt içti ve uyudu güzel yavrum. Bugün ne de mutluydu. Babası onu kendi berberine traş olmaya götürmüştü, saçına biraz jöle sürülmüştü.Sadece traşa gittiği zaman sürmesine izin verdiğimiz için çok değerli de...Anlayamadım birden bire düştü kaldı öylece ,'Başım ağrıyor, karnım ağrıyor.' diyerek uyuyakaldı.İnşallah sabaha birşeyi kalmaz. Haftaya hasta başlamak hiç iyi bir şey değil.
Allahım bu güzel günler hürmetine bütün hastalara şifa ver.





4 yorum:

Ayşe dedi ki...

Alperen e gecmis olsun, insaallah sabaha iyilesmis, guzelce okuluna gidebilmistir.

Hunkar begendiyi bende ilk kez bu yil gittigimiz ramazan davetinde yedim ve cook begendim, malzemeler hazir, bu hafta yapacaklarim arasinda ;)

masaallah dolu dolu haftaniz, ne guzel bol akraba ve tanidik var..Rabbim yokluklarini gostermesin...

Ha bi de bizde bu aksam Sultanahmet e gidiyoruz ;)

muko dedi ki...

Alperen inş şimdi iyidir çok geçmiş olsun..

hünkar beğendi bende henüz hiç yemedim.

sevgler..

gül dedi ki...

ayşe ve muko teşekkürler
hünkar beğendiyi közde patlıcanı seven herkes sever diye düşünüyorum
eti zaten sevmeyen pek azdır.
ayşecim duana amin Sultanahmet'te iyi eğlenceler

uçan talhanın annesi dedi ki...

inşaallah şimdi iyidir alperen...
maşaallah günleriniz dolu dolu geçiyor...
hünkarbeğendi hiç yemedim, denemek lazım demekki :D