7 Aralık 2008 Pazar

HAFTASONUMUZ-4

Cumartesinden başlayalım anlatmaya ama yoğunluktan pek resim çekemedim. Sabah kahvaltıdan sonra bazı ödüllendirmek istediğim öğrencilerimle daha önceki hafta kendi çocuklarımı götürdüğüm Profilo'daki çocuk tiyatrosuna götürdüm ,tabii anneleriyle geldiler. Çok beğendik ve eğlendik bizim ikinci baskı olmasına rağmen. Tiyatro çıkışı Mecidiyeköy'deki NT kitap-kırtasiye mağazasına girdik hepberaber.İnsan gördüğü her kitabı almak istiyor, hepsini okumak istiyor ama malum krizden belli sayıda alabildik hepimiz. Öğrencilerimin ve çocuklarımın kitap reyonlarında zevkle dolaşmaları ve ilgilenmeleri bile beni mutlu etmeye yetti.
Bu seti çocuklarımla beraber seçtik.1.sınıflar için özel tasarlanmış 8 dergi-kitaplık dinimi eğlenerek öğreniyorum kitap seti. Muştu yayınlarının güzel eserlerinden biri.1-8.sınıflar için özel hazırlanmış ayrı ayrı setler vardı.
Annemin yazlık evden İstanbul'a dönüşüyle benim de kanım kaynadı hemen ve tiyarodan sonra kitapçı ve oradan da Eminönü'ne geçtim, tabii Alperen'i anneme bırakarak aslında her ikisini de bırakacaktım ama Aslı hanım benimle gelmek istedi.Eminönü'nü hiç bu kadar kalabalık görmemiştim ama alacaklarımı rahatlıkla alıp keyifle döndük annemlere, aldıklarımıza baktık ,annemle hasret giderdik ve Alperen'i alıp bir süre sonra da eve döndük.Evde en sevdiğim bölümü çocuklarla beraber yaptık.Aldığımız hediyeleri paketledik ve kimlere ait olduklarını yazdık üstlerine.Artık çocukların da en sevdiği iş. Bu zamana kadar paketleri bozarlar diye onlar uyuyunca yapardım ama onlar verirdi.Hediye vermeyi de çok seviyorlar almayı da. Şimdi paketlemeyi de seviyorlar Allah'a şükür.


Pazar yani arefe günü aslında evde durup herkes gibi temizlik ve ikramları hazırlamam gerekiyor ama ben ailede en küçük evli olduğumdan yani bana gelen pek olmadığından çok rahatım bu konuda tabii.Bayramda da en küçük olmamanın cermesini ev ev gezerek biz yaşıyoruz. Her halükarda mutluyum gitsem de bana gelseler de bayram beni hep mutlu etmiştir. Çünkü çocukken de hep ailece gezer bu zevke varırdık.Şimdi aynısını çocuklarıma yaşatmaya çalışıyorum elimden geldiğince.
Sabah babaannemi mezarlığa götürdükten sonra Fatih'e mi Merter'e mi diye düşünürken Cevizlibağ'daki Yeşil kundurayı gezip döndük çünkü yağış başlamıştı ve eşimin kurtarıcı buluşu Vatan caddesindeki Historia oldu. Gezdik tabii ama en çok çocuklar eğlendi ve evimize döndük.


Taze taze buyrun...
Bu akşam oğlum bize meyve suyu sıkıp ikram etti, hiç karışmadım oğluma sadece kesip koydum önüne mandalina ve portakalları, o yumuk elleriyle hepimize hazırladı. 'Çok vitaminli' deyip deyip içti.

Her ne kadar hazırlanmama gerek yok desem de içim rahat etmez ve bayram tatlımı arafe gününden hazır ederim.Resimde gördüğünüz tatlıların her ikisi de kabak tatlısı.Ben çok severim.Pişirdikten sonra şerbetiyle ezdim, içine ceviz ve pötibör bisküvi kırıp karıştırıdım.(soldaki)

Resime göre sağ taraftaki de aynı tarifin üstüne vanilyalı puding dökülmüş modeli.Şimdi diyeceksiniz ki ne yapacaksın iki aynı tatlıyı.Tabii ki kayınvaldeme götüreceğim birini her bayram yaptığım gibi.(Biraz reklam mı koktu ne?!!..)
Tatlı işim bitince de çocuklarla beraber evi toparlayıp temizledik.Artık bayrama hazırız.Heyecanla bekliyoruz.
Allahım Kurban Bayramı bütün islam alemine hayırlara vesile olsun inşallah.
Bütün ziyaretçilemizin bayramı mübarek olsun.


4 yorum:

YAVRU KUŞUN ANNESİ ANNEKUŞ(*YASEMİN*) dedi ki...

Bayramınız kutlu olsun.

Kabak tatlısını da taze sıkılmış portakal suyunu da severim.

Sen benim büyüğümsün ya el öpmeye sana mı gelsek naapsak.

gül dedi ki...

buyrun buyrun bekleriz ama önceden haber verin de evde olalım

sühendan dedi ki...

Demek siz de Eminönündeydiniz.Hem alışveriş yapmak hem de alınanları bayramda sahiplerine vermek insanı çok mutlu ediyor.Hem de çocuklar vermeye,paylaşmaya alışıyor.Bende bayramda paradansa hediye verilmesi taraftarıyım.

Enes in de bu aralar merak saldığı şey mandalina sıkmak ve afiyetle içmek.Faydalı olduğu için çok güzel.Bu sıkma işini herhalde evde erkekler üstleniyor.

Bize de bayramda hiç gelen olmaz ama her ihtimale karşı tatlımı hazır bulunduruyorum.
Sizin de bayramınız mübarek olsun.

gül dedi ki...

sevgili sühendan her yönümüz bu kadar mı benzer neredeyse her şeyimiz aynı