10 Mart 2008 Pazartesi

AKŞAM YATIŞ

işte bizim odamız evimiz 2 oda 1 salon olduğu için kardeşimle aynı odada yatıyoruz ve oda küçük olduğu için tek yatak var annem bize yerden tasarruf etmek için yavrulu baza denen yatak türünden aldı gerçi biz ranzayı tercih ederdik ama buna da şükür
her akşam 9:30 da süt içip sonra doğru yatağa geçeriz annem bize masal kitabından 2 masal okur ve ezbere bildiğimiz sure ve duaları da beraber okuduktan sonra Allah'tan ailemiz ve evimiz için isteklerimizin bulunduğu genel bir duayı edip hemen uyuruz tabii 'anne işin bittikten sonra yanıma yat' demeyi de unutmayız
Allahım herkese huzurlu yatabileceği evler nasip et

akşam saat 9:30'a gelince bir pazarlık başlar 'uyuyacağız artık hadi oyuncaklarınızı toplayın ' , 'uyku vakti geldi hemen sütünüzü için' gibi cümleleri her akşam kurarım ama çocuklar o kadar zor harekete geçiyor ki 10 dk. önceden başlıyorum mecburen söylenmeye sonra banyo sırası pijama giyme sırası derken 2 masal okuma ve dua etme gibi faaliyetlerle yatışımız tam 15 ile 20 dk arası değişiyor bu sırayı kolay oturttum ve memnunum onlar da memnun uzun bir süredir kendileri uyuyorlar bu çok mutluluk verici ve rahatlatıcı bir durum ama eski alışkanlıkları 'yanıma yat anne'yi hala bırakmadılar sadece şeklini değiştirdiler eskiden uykuya dalana kadar yanlarında yatardım artık 'işim bitince gelirim'diyorum ve onlar da bu umutla uyuyorlar güzellerim benim çok masumlar
yalan olmasın diye yatmadan önce mutlaka odalarına uğrayıp üstlerini kontrol edip öpüyorum hiç hissetmiyorlar ben de sabah onlara anlatıyorum mutlu olup gülüyorlar en ufak bir ilgiden mutlu oluyorlar çocukların bu özelliği çok hoşuma gidiyor
Allahım hiçbir çocuğu sevgisiz ve ilgisiz bırakma

1 yorum:

Ayça dedi ki...

Maşallah :) inaşllah hep öyle planlı programlı ve düzenli olurlar..
Duan çok güzeldi. Aminnn